Marcel Wanders – ‘Door verhuizing nieuwe printerbehoefte’

Marcel Wanders is een Nederlands industrieel top ontwerper. Hij heeft een eigen ontwerpstudio in Amsterdam, waar hij werkt voor verschillende internationale bedrijven. Tevens is Marcel Wanders medeoprichter en artdirector van het designlabel Moooi. Met zijn ontwerpstudio richt hij zich op product, interieur en grafisch design. Niet alleen heeft Marcel Wanders een internationale klantenkring, ook haar personeel kent een grote diversiteit. In het kantoor op de Nieuwe Herengracht werken zo’n 60 mensen met 21 verschillende nationaliteiten. Olaf de Jager is één van hen. Hij is de IT specialist en vanuit die hoedanigheid verantwoordelijk voor de printeroplossing binnen het bedrijf.

Olaf, wat was de aanleiding voor een nieuwe printeroplossing?

De aanleiding was de verhuizing naar een nieuw kantoor. In het oude pand begaf de studio zich op één verdieping. We maakten gebruik van één printer die regelmatig last had van storingen. De storingen veroorzaakten veel frustraties onder het personeel. Bij Marcel Wanders werken we met harde deadlines, dan is een printer die niet meewerkt het laatste wat je wilt. We hadden enerzijds behoefte aan betere machines en anderzijds aan een maatoplossing voor ons nieuwe kantoor. Het nieuwe onderkomen van Marcel Wanders telt 4 verdiepingen met ieder een eigen printer. De wens was dat alle medewerkers op alle printers konden printen.

Hoe is het contact met Doxflow ontstaan?

Ik heb in een vorige werksituatie reeds samengewerkt met Roelof de Swart, eigenaar van Doxflow. Dat was me erg goed bevallen. Om deze reden is Doxflow uitgenodigd om mee te doen aan de aanbesteding.

Waarom heeft Marcel Wanders voor Doxflow gekozen?

Van alle partijen die hebben meegedaan aan de aanbesteding was het voorstel van Doxflow de beste. Doxflow onderscheidde zich door haar klant- en oplossingsgerichtheid. Ze dachten heel goed met ons mee en hebben wezenlijk nieuwe ideeën aangebracht waar wij zelf nog niet aan hadden gedacht. Een mooi voorbeeld is het advies om met een plotter te gaan werken. Doxflow was zelfs bereid om deze machine aan te schaffen en het risico te dragen. Hij bevalt gelukkig erg goed! Een andere reden om met Doxflow in zee te gaan was dat zij merkonafhankelijk zijn. We kregen echt het gevoel dat ze ons het beste advies gaven passend bij onze behoeften.

Kun je iets vertellen over het vervolgtraject?

Vanaf het eerste moment is het persoonlijk contact met Doxflow erg goed geweest. Marcel Wanders wilde graag de migratie van de printersituatie meenemen met de verhuizing. Helaas kregen we te maken met vertraging, welke ook impact had op onze afspraken met Doxflow. Laatstgenoemde heeft zich bij uitstel van de levering flexibel opgesteld en de printers uiteindelijk geleverd bij onze verhuispartner.

Wat heeft de aanpak van Doxflow jullie opgeleverd?

Bij de intrede van het nieuwe kantoor hebben alle medewerkers een badge ontvangen die hen toegang verleent tot het pand. Tevens is deze badge gekoppeld aan de printers volgens het “follow-me” principe. Op deze manier kunnen alle medewerkers van alle printers gebruik maken. Behalve flexibiliteit heeft dit systeem als voordeel dat er minder wordt geprint door een afname van onnodige prints. Ook biedt het ons meer veiligheid. De kans dat er prints met gevoelige informatie blijven liggen bij de printers is geminimaliseerd.

Hoe wil je de samenwerking omschrijven met Doxflow?

Nadat de printers zijn opgeleverd en in gebruik genomen, hebben we feedback gevraagd aan ons personeel. Uit de terugkoppeling is naar voren gekomen dat één van de drie printers te veel lawaai maakte. We hebben Doxflow hiervan op de hoogte gesteld en hen gevraagd om mee te denken over een oplossing. De uitkomst is dat we de desbetreffende machine hebben ingeruild voor een lichtere versie die minder geluid maakt. Doxflow was bereid om direct te handelen en met een goede oplossing te komen.

De nieuwe machines zorgen verder voor de gewenste kwaliteitsinjectie. Ze werken snel en zijn gebruiksvriendelijk. Storingen behoren tot het verleden. Het contract kent geen verborgen kosten. What you see is what you get. Als je het mij vraagt onderscheidt Doxflow zich door het persoonlijke contact en haar flexibiliteit. Tot op de dag van vandaag werken we op een heel prettige manier samen.

Doxflow staat voor:

Persoonlijke benadering

Kwaliteits printers

Superieure service

Slimme softwareoplossingen

500+ happy clients

Donauweg 10
1043 AJ Amsterdam

Disclaimer

Privacy

KVK: 64622029

© 2021 Doxflow All rights reserved

Website: Performance Department