De telefoon gaat. We nemen op. De persoon aan de andere kant van de lijn vertelt: “Ik heb over jullie gelezen in blad X en ik wil wel meer weten. Kun je mij vertellen over jullie product en diensten?” Grappig, denken we dan. We hebben namelijk nog niet in blad X gestaan.
Waarom dit voorbeeld? Omdat het de wereld omschrijft waarin wij ons sinds kort begeven.
Écht goede oplossingen
Wij zijn Doxflow. De printerpartner die meedenkt. In een vrij verzadigde markt zagen we zes jaar geleden met Doxflow de kans om ons te onderscheiden en een stevige positie te bemachtigen. Wij gaan voor écht goede oplossingen, perfect afgestemd op de wensen van jouw bedrijf. Met superieure service, een persoonlijke aanpak, preventief onderhoud en een unieke samenwerking met de beste printermerken onderscheiden wij ons van onze concurrenten. Niemand zit te wachten op een storing aan een printer en zeker niet eentje die pas na zes uur wordt verholpen. Dat begrijpen we. Daarom zorgen we dat het wordt opgelost. Snel en goed.
Oplossen zit in ons dna
We hebben Doxflow opgericht vanuit de filosofie dat we meerwaarde willen bieden voor onze klanten. Ons klantenbestand bestaat voor een deel uit advocatenkantoren. Daar wordt namelijk nogal wat geprint. In gesprekken met advocaten, juridisch medewerkers en secretaressen bleek dat klanten rondliepen met het gevoel dat de totstandkoming van processtukken beter kant. Aan de ene kant was daar het beeld ‘we doen het altijd zo en iets dat zoveel nauwkeurigheid vereist kan niet zomaar veranderd worden’. Aan de andere kant proefden we: ‘Als het beter kan, graag’.
Service en onderhoud
Wil je kunnen rekenen op een goedwerkende printer? Bij een alles-in-één-contract is periodiek onderhoud én reparatiehulp inbegrepen. Door de printer regelmatig na te kijken en schoon te houden, kun je problemen met de apparatuur zoveel mogelijk voorkomen. Is een onderdeel binnenkort aan vervanging toe? Een service engineer zorgt voor een passende oplossing, al voordat zich een probleem voordoet. En ontstaat er toch een storing, bijvoorbeeld omdat het papier vastloopt? Dan heb je dankzij de serviceafspraken de zekerheid dat je snel en goed geholpen wordt, zonder voorrij- of reparatiekosten.
Ons enige doel is meerwaarde creëren
In september 2019 begon de ontwikkeling en in april 2020 lanceerden we Doxflow Legal. Bij het ontwikkelen van de applicatie keken mensen uit verschillende disciplines binnen de advocatuur met ons mee. Ook dat past bij onze filosofie van een persoonlijke aanpak, waarin we met maximale dienstverlening het werk van onze klanten makkelijker kunnen maken. Dat is namelijk ons enige doel: meerwaarde bieden. Processen beter inrichten zodat het werk efficiënter, veiliger en betrouwbaarder gaat. Wij tornen niet aan bestaande werkwijzen.
Ondernemen in crisistijd
Vlak voordat we met Doxflow Legal live gingen, gingen de rechtbanken dicht. ‘Het coronavirus is onder ons’, zei Mark Rutte. Het afgelopen jaar was voor onze totale organisatie heftig. Wij bedienen kantoren. Die zijn dicht. Als ondernemer sta je anders in deze crisis. Het is een eenzame periode. We zagen afspraken en daarmee omzet opdrogen. We spraken klanten die hetzelfde meemaakten. Soms waren we jaloers op de vrienden die deze periode zagen als reflectie. Als een ‘toch wel fijne periode’. Wij maakten ons ernstig zorgen.
Op een menselijke manier zakendoen
Tegenover onze zorgen stond (en staat) vertrouwen en geloof in wat we doen en onze klanten. Midden in de crisis besloten we te investeren in onze organisatie en de relatie met vaste klanten. Onze klanten voelen daadwerkelijk dat we iets te bieden hebben. We zetten maximaal in op de meerwaarde die we bedrijven bieden. Op een menselijke manier zakendoen. Een partner die het hart op de juiste plek heeft, waarmee het prettig zakendoen is, die steunt en helpt. En dat werkt.
Benieuwd naar wat Doxflow of Doxflow Legal voor jou kan betekenen? We vertellen het je graag. Bel of mail ons gerust. Of bekijk onze website.
Roelof de Swart en David Duparc, Doxflow