DoxFlow
zinnige zinnen

Deze zinnige zinnen blijven rondzingen in het hoofd van de consument

Jouw product is niet belangrijk. Natuurlijk, de afname ervan vermenigvuldigd met je verkoopprijs bepaalt je omzet, maar wie onthoudt die cijfers? Geen klant die zijn of haar zuurverdiende geld maar al te graag uitgeeft zodat jij er iedere winter warmpjes bijzit. Nee, het gaat allemaal om gevoel. Een krachtig zinnetje dat jouw product telkens in het oor van de koper fluistert. Niet ‘koop mij’, maar ‘wil mij’: een slogan. Heb jij al de beste slogan? Kijk anders eens wat je van deze verkooppraatjes-parels kunt leren.

Just do it (Nike) 

‘Just do it’ is de schreeuw tegenover dat fluisterende stemmetje in je hoofd die altijd zegt: “Zou je dat wel doen?”. Je kent het vast als ondernemer: te veel analyseren, voor je in het diepe springt precies willen weten waar je landt. Nike zegt: grijp de autonomie, vertrouw op je intuïtie en begin gewoon. Gek genoeg kwam het zinnetje tot stand bij iemands einde. Dan Wieden, eigenaar van het reclamebureau dat de slogan verzon, baseerde het in 1988 op een moordenaar zijn laatste woorden voor zijn doodstraf (“Let’s do it.”).

Red bull – geeft je vleugels

Of briljante marketing rondom een ronduit ongezond product geapplaudisseerd moet worden weten we niet. Maar Red Bull is natuurlijk meer dan een energiedrankje, waar dan ook hun hele marketing om gebouwd is. Deze pionier van extreme sporten baseert de uitspraak op de mythe van Icarus, die vleugels bouwde om naar de zon te vliegen. Kortom: Red Bull laat mensen doen wat niemand zich ooit voor mogelijk hield. 

Pindakaas – wie is er niet groot mee geworden?

Wie herinnert zich niet de Gouden Loeki winnende carrièreswitch van Pieter van de Hoogenband (“Doe maar èkes wisselen, Pietertje.”), die duidelijk niet gemaakt was voor het voetbal. Calvé bracht prachtig in beeld wat de exacte wens van ieder klein kind is: groot worden, en bracht dat samen met de volwassen opvatting van professioneel succes. Mogelijk gemaakt door een voedzaam broodbeleg vol goede vetten, eiwitten en de nodige calorieën. De bijsluiter dat grote mensen soms het liefst weer even klein willen zijn was niet nodig; de droom al was verkocht.

Apple – Think different

Het had niet veel gescheeld of de slogan van Apple uit 1997 luidde: ‘Think differently’, wat ‘anders’ tot een bijwoord van ‘denken’ maakte. Grondlegger Steve Jobs wilde echter dat ‘anders’ een zelfstandig naamwoord zou zijn. Zoals ‘denk groot’ of ‘denk (in termen van) schoonheid’. De slogan moest geen andere denkrichting uitbeelden, maar een revolutionaire grensverlegging van het denkvermogen van de mens: de computer. Of dat het zinnetje als een soort anti-slogan jegens concurrent IBM (‘Think’) fungeerde, daar liet Apple zich liever niet over uit.

L’Oreal – omdat je het waard bent

L’Oreal geeft met deze slogan letterlijk het antwoord op de consumentenvraag: “Waarom zou ik dit product kopen?” Het werd direct een hit. In het jaar van oorsprong, 1971, voelde vrouwen zich namelijk lang niet altijd waardig. Nog te vaak waren zij een aanhangsel van hun mannelijke tegenhanger. Het werd een vorm van verzet. Ironisch genoeg voelde vrouwen zich waardig door producten te kopen die hen ‘mooier’ zou maken, al was de boodschap vooral om voor jezelf te kiezen en iets voor jezelf te doen.

“Vlekkeloze vriendschap bestaat alleen op papier”

Op papier is alles mooi, maar daarna begint het harde werk pas. En dan stelt een relatie of bondgenootschap vaak al snel teleur. Daarom doet Doxflow niet aan kleine lettertjes in contracten. Bij ons weet je precies waar je aan toe bent en merk je pas echt hoe goed je printcontract is door hoe wij te werk gaan. Niet door wat je leest. Een kwaliteitsprinter leasen? Wij zeggen: Denk eens anders, just do it, zodat je zorgenvrij je vleugels kan spreiden en echt groot kan worden. Want ja, je bent het waard! Boek hier een oriënterend gesprek en hoor onze zinnige zinnen aan. 

Doxflow staat voor:

Persoonlijke benadering

Kwaliteits printers

Superieure service

Slimme softwareoplossingen